7 Ocak 2015 Çarşamba

SEO NEDİR? NE İŞE YARAR?

       
SEO, Search Engine Optimization yani Arama Motoru Optimizasyonu teriminin kısaltılmış halidir. Temel olarak Google, Bing veya Yahoo gibi arama motorlarında üst sıralarda yer almak için yapılması gerekenler bütünüdür. Arama motorlarında üst sıralarda yer almak çok kolay bir süreç değildir. Pek çok değişkene bağlı olan bu süreçte hedefinize ulaşmak için sabırlı olmalı ve emek sarf etmelisiniz. SEO her ne kadar mekanik bir süreç gibi görünse de aslında arama motorlarının odağında gerçek insan deneyimi yer almaktadır. Yani arama motorlarının temel amacı bilgiye ulaşmak isteyen kullanıcıya en ilgili ve en güvenilir içeriğin gösterilmesini sağlamaktır. Bu sebeple, yazılımlarını bazı dönemlerde güncelleyerek kullanıcı memnuniyetini artırmaya özen gösterirler.



SEO’nun temel bileşenleri
       
SEO’da iki ana unsur vardır. Site içi SEO ve site dışı SEO.
Site içi SEO
   
Site içi SEO, belirli bir sayfada yer alan içeriğin düzgün biçimlendirilmiş olması ve sayfaya gelen ziyaretçiyi memnun edecek şekilde içerik yönünden zengin olmasıdır. Örneğin, elmalı turtanın nasıl yapıldığını anlatan bir yazı yazdığınızı varsayalım. Bu yazının öncelikle bir başlığı olmalı. Başlığın içerisinde anahtar kelimeniz bulunmalı ör: “Elmalı turta tarifi” veya “Elmalı turta nasıl yapılır?” vb. Sonrasında tarifinizi en az 300 kelime olacak şekilde ve çok uzun olmayan paragraflarla ve düzgün cümlelerle anlatmalısınız. Metninizin içerisinde yine anahtar kelimelerinizin yer yer geçtiğini ve rahatsız edici şekilde tekrara düşmediğinizi kontrol etmelisiniz. Konuyla ilgili en az bir resim mutlaka olması gerekenler arasında. Resimler için HTML kodunda “title” ve “alt” alanlarında uygun açıklamalarınızı yazmalısınız. Sitenizin içerisine alakalı bir yazıya veya sitenizin dışında başka bir siteye link vermek önemli bir bileşendir. İnternet demek web yani ağ demektir. Bu ağı da linkler oluşturur. Bu anlamda web mantalitesine uygun bir yazı onun varlığına daha çok anlam kazandıracak ve arama motorları tarafından sevilecektir. Linkler için de resimlerde olduğu gibi “title” ve “alt” açıklamalarını girmeniz tavsiye edilen uygulamalardır.




Site dışı SEO
     
Site dışı SEO, temel olarak sitenize başka siteler tarafından verilen bağlantılar yani backlinklerdir. Arama motorlarına göre bir siteye ne kadar çok link verilmişse site o kadar popüler ve güvenilir bir site demektir. Ancak bu kısım en çok yanlış uygulamanın sergilendiği kısımdır. Pek çok kişi kısa zamanda yüzlerce link alarak sitesine yapay bir yüksek popülarite kazandırmaya çalışmaktadır. Hatta bunun için ücretli servisler bile sunuluyor. Ancak başta Google mühendisleri olmak üzere arama motorları bu türden suni avantaj sağlamalara karşı önlemler ve güncellemeler geliştirerek kullanıcı memnuniyetini ve servis kalitelerini zedeleyecek açıkları kapatmaktadırlar. Site dışı SEO’da web sitenize link verilmesini sağlamalısınız. Aslında Google SEO Yönergesi ve diğer güvenilir kaynaklarda iyi içerik, zaman ve kendi kendine gelen linklerden bahsedilmektedir. Ancak benim gözlemlediğim kadarıyla bu tarz örnekler çok az ve hakikaten büyük siteler için (ör:wikipedia.org) için doğru olabilmekte. Peki kendi kendimize backlink almak mümkün mü derseniz cevap; evet, mümkün. Uygulanabilecek stratejilerle ilgili kitap bile yazılabilir ve yazılıyor da ancak başlangıç noktası olarak sosyal medya profillerinizin iletişim bölümünde yer alan web sitesi bilgisini kullanabilirsiniz. Onun dışında makale sitelerinde web sitenizden makale paylaşmak, forumlarda ve bloglarda yorum yapmak ve misafir yazar olarak başka bloglarda yazı yazmak güzel backlink stratejileridir.
SEO öğrenmeye nereden başlayabilirim ?
     
SEO’ya başlamak için önerebileceğim yegane kaynak Google tarafından hazırlanmış olanGoogle Arama Motoru Optimizasyonu Başlangıç Kılavuzu‘dur. Bizzat Google tarafından hazırlanmış olması ve temel prensipleri gayet anlaşılır bir dille aktarması bakımında bu kaynağı kullanmanızı tavsiye ederim. 

[ALINTIDIR]

0 yorum:

Yorum Gönder

Etiketler